Milano opskrifter

MILANO FW STREETSTYLE

I dag prøver jeg noget nyt – nemlig at bruge et slags slideshow med billederne fra modeugen i Milano

25. juli – Sidste dag i Milano

Shopping i Milano. Morgenmaden er ikke inklusiv i vores ophold, her i Milano. Vi tog metroen til den sydlige del af Milano – dog ikke længere mod syd, end vi stadig kunne gå til centrum og tilbage til hotellet

24. juli – Turen går til Milano

Sightseing i Milano. Fremme i Milano, tog vi metroen til hotellet. juli – Sidste dag i Milano → . Vi fandt hurtigt toget, som skulle køre os de 580 kilometer til Milano

Nostre Giro – EXPO Milano 2015

dk, og da vi alligevel skulle til Italien igen i år ville vi naturligvis lægge turen forbi Milano. at varmen over Milano hurtig klinger af, man kan spise aftensmad derude, samt at man kan opleve det flotte lysshow de laver til livstræet hver aften

Top 5: Milanos bedste restauranter

Hovedstaden i Lombardiet er Milano – og det er også hér, jeg bor. Prøv for eksempel deres vitello tonnato, som er kendt i hele Milano og omegn
Spaghetti med kaperspesto – spaghetti al pesto di capperi

Den er en anbefaling værd, hvis du er glad for fisk og skal til Milano en gang. Omgivelserne er lidt dystre, restauranten ligger side om side med begravelsesforretninger lige op af en af Milanos store gravpladser
Ravioli med porcini, vagtelæg og brunet salviesmør

Hver lørdag i Milano er der marked mange forskellige steder rundt om i byen. Jeg elsker, at traditionen med at handle madvarer på et udendørsmarked stadig lever i Italien – til og med i en så tilpas stor metropol som Milano
Wienerschnitzel

Og så måske ikke alligevel, for en anden mulighed er, at den blev introduceret i 1857 af Josef Graf von Radetzky, en tjekkisk feltmarskal, som opholdt sig i Milano

Hvordan holder italienerne ferie?

Jeg flyttede til Milano for snart fem år siden. Jeg havde på det tidspunkt aldrig tidligere været i byen på mere end en gennemrejse og forventede at komme til en storby – jeg havde jo hørt så meget om, hvor levende Milano ville være med dens mode-kvarterer, utallige restauranter og pulserende natteliv

Ankomst til Piemonte og Lago d’Orta

Vi var naturligvis forberedt på kø omkring Bologna og Milano, men slap forholdsvis let igennem metropolerne og kunne nyde turen ind i Piemonte, som bød på et helt anderledes terræn med knapt så høje temperaturer

Ferie ved fantastiske Como

Alternativt er det let at flyve til Milano (kan gøres billigt med Easy Jet) og derefter tage tog eller bus til Comosøen

23. juli – Villa Borghese

juli – Turen går til Milano → . Klokken 9 stiger vi på toget i Rom, som er fremme i Milano kl 11. Rom blev ikke bygget på én dag
Panini med Tangpesto

Lige nu er Nordisk Tang i Milano på konference, og derfor bliver denne opskrift inspireret af det italienske køkken - med panini

GOODIEBOX | 36

MESAUDA MILANO NAILPOLISH | Est. Vi har sluppet den indre sailorgirl løs og ladet livet på vandet, og de smukke blå nuancer sætte tonen for denne goodiebox